ITSM – skuteczne zarządzanie usługami IT

Dziś każda firma chce zyskiwać więcej i więcej. Pracodawca wciąż szuka nowych rozwiązań, aby optymalizować koszty i zyski. Nic więc dziwnego, że technologie informatyczne zyskują zwiększone zainteresowanie. Aby jednak wdrożyć nowe narzędzia często potrzebujemy zmian wewnątrz organizacji. Jest to szczególnie trudne tam, gdzie dziś nie ma zmapowanych procesów biznesowych i wiele zadań wykonuje się po staremu używając zwykle poczty elektronicznej pełnej załączników.

Jestem zwolennikiem tezy, jeśli prowadzisz biznes i osiągasz obroty rzędu 100 – 500 tys. zł. To jest Ci potrzebny MS Office + system z Księgą Główną, ale jeśli twoje obroty mają o jedno zero lub dwa więcej, to jest ci potrzebny system wdrożony pod Twoje potrzeby i obsługujący możliwie największy obszar działań biznesowych. A skoro system, to zapewne klasy ERP, a skoro ERP, to wystąpi – wcześniej czy później – potrzeba zbudowania obsługi IT. I znów koszt!!!

Budując system zarządzania usługami IT, „kupujesz” skrócony czas usunięcia problemu, szybsze zarządzanie incydentami, zmianami itp. Dzięki ITSM możesz skontrolować status wykonania zadań, przeprowadzić analizę zdarzeń, wyciągnąć wnioski i opracować plan zaradczy.

Dobrze dobrany i dobrze opracowany system zarządzanie usługami IT, to sprawniej działająca organizacja. Dowiódł tego raport EMA Research, opublikowany w 2015 roku „What Is the Future of IT Service Management?”, z którego wynika że 50% badanych firm używających ITSM odnotowuje wzrost przychodów.

Cyfrowa transformacja biznesu trwa i dość szybko się rozwija. Ale wciąż w wielu firmach używa się starych metod tylko dlatego, że właściciele nie bardzo wierzą w zasadność inwestowania w systemy IT, a już z pewnością w systemy do obsługi systemów. Zastanawiam się, czy jedynym hamulcem jest kosztowność? Zastanawiam się także, czy ITSM mógłby wspierać zarządzanie zmianą, ale biznesową, a nie tylko informatyczną? Czy ITSM mógłby zarządzać polityką ryzyka lub zarządzać incydentami w procesach biznesowych? Czy mógłby wesprzeć procesy logistyczne i procesy sprzedaży?

Zostawiam te pytania bez odpowiedzi. Przynajmniej na teraz. 😊

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *